Kompleksowo zajmiemy się usunięciem drzew nawet w najtrudniejszych miejscach.
Nasi pracownicy i podwykonawcy posiadają niezbędne badania wymagane przy pracach wysokościowych oraz uprawnienia alpinistyczne.
Mamy doświadczenie w ścinaniu drzew klasycznie, metodami alpinistycznymi lub bezpośrednio z podnośnika.
Ścięte drzewo możemy pociąć w kawałki odpowiadające Klientowi lub przemielić na zrębki bądź trociny profesjonalnymi maszynami do wyrębu i przemiału. Oferujemy także wywóz ściętych drzew.
Czy należy zgłaszać wycinkę drzew?
Formalne wymagania przy wycince drzew.
Wymagania dotyczące wycinek drzew na terenach prywatnych zawarte są w Ustawie o ochronie przyrody. W czerwcu 2017 roku wprowadzono zmiany przepisów dotyczących wycinki drzew. Celem nowelizacji Ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. poz. 1074) było zapobieganie masowej wycince po wcześniejszych zarządzeniach.
Obecnie nie jest wymagane zezwolenie na usunięcie drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
• 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
• 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
• 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew
Uwaga! Drzewa owocowe, których pień na wysokości 5 cm przekracza 50 cm wymagają pozwolenia. Odpowiednie zgłoszenie należy kierować do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Dotyczy to drzew, które rosną na nieruchomościach będących własnością osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Jeżeli parametry drzew przekraczają powyższe wartości oraz usuwanie drzewa nie jest związane z działalnością gospodarczą, należy złożyć powiadomienie o zamiarze wycinki do wójta/ burmistrza/ prezydenta miasta/ wojewódzkiego konserwatora zabytków (art. 83f ust. 4 ustawy o ochronie przyrody). Organ ten w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia przeprowadzi oględziny zadrzewień. Jeżeli organ w terminie 14 dni od dnia oględzin nie wyda decyzji sprzeciwiającej się wycince, to drzewa można usunąć.
Jeśli po wycięciu drzew na podstawie zgłoszenia, zostanie złożony w ciągu 5 lat wniosek o wydanie pozwolenia na budowę w związku z działalnością gospodarczą, właściciel nieruchomości poniesie opłatę za usunięcie drzew.
Dodatkowe zezwolenia należy uzyskać gdy:
- drzewo lub krzew jest siedliskiem chronionych gatunków zwierząt, roślin lub grzybów,
- jest pomnikiem przyrody,
- rośnie na terenie obszarów chronionych,
- rośnie na nieruchomości lub jej części, która jest wpisana do rejestru jako park lub inna forma zaprojektowanej zieleni.
Przygotowywanie do gminy wniosków o wycinkę drzew
Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzewa (wzór można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej miasta) od posiadacza nieruchomości zawiera:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę właściciela nieruchomości, PESEL;
- oznaczenie terenu, na którym rosną drzewa lub krzewy – podanie numeru działki ewidencyjnej, obrębu, jednostki ewidencyjnej zgodnie z ewidencją gruntów, usytuowanie na terenie miasta – nazwa ulicy/osiedla, numer posesji;
- rysunek lub mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości (mogą być odręczne);
- oświadczenie, że drzewa są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- istnieje również możliwość wpisania w formularzu zgłoszenia gatunków i obwodów pni drzew usuwanych, co w połączeniu z mapą pozwoli na identyfikację tych drzew w terenie. Jest to szczególnie istotne w przypadku nieruchomości mocno zadrzewionych.
Dodatkowe załączniki:
- w przypadku działania przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy;
- zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane.
Napisz do nas lub zadzwoń jeśli chcesz abyśmy pomogli w przygotowaniu wniosku o wycinkę.